2011 “a whole new world” for Sidra

Hari ini hari pertama anakku, Sidra masuk sekolah. Satu malam ,aku tak tenang, risau dan pikir macam macam dan kuathir tentang sidra. Mana tak nya, anak2 lain dihantar ibu-bapa mereka, aku, kerana sulit utk kami menyekolahkan anak kami dekat sini (kerana cost biaya sekolah tinggi, kami belum mampu utk punya transport sendiri , sekolah juga jauh dari rumah dan juga faktor keselamatan sidra etc) kami telah putuskan utk setuju menyekolahkan sidra di tempat emakku (lola sidra) mengajar.

Alhamdullilah, lola&atuknya sudi membantu kami utk menjaga sidra. Semoga sidra tak nakal disana.

Aku gembira, siang tadi dapat kabar dari sidra, suaranya senang sekali bercerita tentang hari persekolahannya, dia juga tanya tentang kabar kedua2 adiknya🙂. Ya aku bangga…anakku seorang anak perempuan yang pintar dan boleh menyesuaikan keadaan dgn umur yg muda dan sudah mula belajar utk independant. Mungkin aku underestimate sidra, dan pikir dia akan nangis, tak boleh bawa diri dan akan susah bagi tumpuan …tapi ternyata, tidak dan dia baik2 saja.

ada temanku cakap, org lain pun hantar anak ke sekolah….tapi bagiku, ini adalah saat dan rasa yg terindah dan bahagia utk memory aku.

buat sidra my little rebel princess, Bunda rindu sidra dan bangga dengan sidra

ni buat sidra, antara lagu yg dia suka dan sering menyanyi dan sambil menari